sunnuntai 14. lokakuuta 2012

Syö elääksesi vai elä syödäksesi?

Imma foodie, dawg!

Niin. Aattelin nyt tehä pienen postauksen ruuasta ja ravinnosta, tietoutta siitä on kuitenkin urheilu-uran aikana kertyny ihan mukavasti. Aihe on itelleni tosi ajankohtanen, koska mulla on ollut nyt tosi pitkään terveyden kanssa ongelmia, ja ajattelin nyt nostaa kapinan kaikkia f*cking viruksia vastaan syömällä terveellisesti ja riittävästi. 

Mulle on aina ollut itsestäänselvää syödä hirveesti kasviksia ja hedelmiä. Lapsuudenkodissa niitä oli aina iso kasa sitä varten, ja kaikki perheenjäsenet veti niitä kaksin käsin. Ruoka-aikojen välillä mun on pakko koko ajan nakertaa jotain hedelmiä, muuten nuuhistun ja tuun ihan tosi vihaseks enkä pysty keskittymään. Sit ei oo kivaa kellään viiden metrin säteelle sattuvalle. Siks mulla on aina laukun pohjalla omppu tai banaani. 


Koska oon aina syöny hirmu terveellisesti, tuntuu vaikeelta enää "parantaa" ruokailutottumuksia esim. kasvisten syöntiä lisäämällä. Laskin joskus, että syön kasviksia päivässä kaks kertaa suositellun määrän. Joo eiköhän se riitä. Niin että varmaan jostain muusta tarttis sit alottaa. Proteiinia saan tarpeeks, ja hiilaritki tulee aika hyvin kasaan. Eikai tässä siis muu auta, kun laajentaa ruoka-aine repertuaaria ja ruveta vetämään niitä vitsku- ja hivenaine tabuja ja yksinkertasesti lisäämällä energiamäärää. Kuuri alkaa maanantaista ja katotaan miten toimii!





Kouluruoka meillä on tosi hyvää ja monipuolista. Opiskelijahinta 2.6e ei oo todellakaan paha tohon ruokamäärään nähden. Lounas koululla rytmittää kyllä päivän ruokailut tosi hyvin!!

Lopuks vielä herkuttelusta: oon aina ollu tosi perso makeelle ja syönkin tosi usein jonkun pienen jälkkärin kahvin kanssa ruuan jälkeen. Harvemmin sitten tulee ihan ostettua karkkia, mutta kyllä mä sitäkin teen kerran pari kuussa. Oon myös jäden suurkuluttaja, sitä tulee usein illalla syötyä. Siitä en kyllä aio luopuu, sorge. 

Tosin täytyy sanoo, että mun aineenvaihdunta ei oo mikään ihan normi, ja mulla tuppaa lihakset kasvamaan tosi hitaasti eikä mikään oikeen tartu kylkiin. Koitan tän projektin kanssa lähtee myös siis semisti lisäämään päivittäistä energiamäärää.

Yleensä innostun sikana jostain ja jaksan keskittyy siihen n. 2 päivää. Nyt yritän oikeesti vähän tsempata, vaikka ees pari viikkoo!






//BOOM!  I'm going to start this new health-project. My target is not to lose weight, but the opposite! I'll try to get enough vitamins, fluids, and energy per day. Hopefully I can also start training normally next week.

I have always been heathy and eaten a bunch of veggies and fruits every single day. I calculated that I consume on average double the recommended amount of fruits&veggies per day. I think that might be enough. I'll just have to find other ways to make my diet more rich in vitamins and especially minerals.

We'll see if this will put an end to this ridiculous rat race with me and the germs... Being sick for four weeks has not exactly been my favorite thing to do.

Kippistä vaan! Tästä lähtee.
-A

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti